مرکز مشاوره ،اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی آینده سازان

خدمات مشاوره‌ در زمینه بازاریابی و فروش،‌ خدمات کسب و کار، آموزش کسب و کارو تدوین طرح‌هایکسب و کار و اشتغال

مرکز مشاوره ،اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی آینده سازان

خدمات مشاوره‌ در زمینه بازاریابی و فروش،‌ خدمات کسب و کار، آموزش کسب و کارو تدوین طرح‌هایکسب و کار و اشتغال

درق شهر سمنوی ایران میزبان هفته جهانی کار آفرینی

برگزاری همایش و کارگاه بازاریابی در شهر درق
به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی همایش و کار گاه  کار آفرینان تغذیه سنتی  در شهر درق برگزار شد.


درکارگاه مدیریت تولید و تدوین استراتژی فروش که توسط استاد گیفانی ارائه شد ، فراگیران با انواع بازاریابی و مدیریت در تولید سمنو آشنا شدند . در ادامه امام جمعه موقت شهر درق ضمن خوش آمد گویی به مسئولین و مهمانان سمنو درق را بعنوان تغدیه سنتی معنوی معرفی و اعلام داشت ، پخت سمنو در درق  با توسل به حضرت فاطمه زهرا انجام میشود که این عمل برکت را برای سمنو پزان به ارمغان می آورد

ادامه مطلب ...

طرز تهیه سمنو

طرز تهیه سمنو




طرز تهیه سمنو

مواد لازم

گندم پوست کنده جهت سبز کردن     1 کیلو 

آرد گندم                                         4 کیلو 

 

طریقه سبز کردن گندم

گندم را تمیز کرده، بشویید و با آب سرد خیس کنید. 2 روز این کار را انجام دهید و در این مدت 2تا 3 بار آب آن را عوض کنید. بعد از 2 روز، گندم ها نوک زده یعنی جوانهء کوچکی می زند. بعد آن را در صافی بریزید تا آب آن گرفته شود. گندم ها را داخل دستمال نازکی که خیس شده ریخته و سطح آن را صاف کنید و درون سینی قرار دهید.

 

ادامه مطلب ...

چگونه به یک ایده برای کسب‌وکار برسیم؟

چگونه به یک ایده برای کسب‌وکار برسیم؟


کتاب  Start Your Own Business درباره مراحل مهم شروع یک کسب‌وکار راهنمایی‌هایی به مخاطب می‌کند. شما چگونه فرآیند ایده کسب‌وکار را شروع می‌کنید؟ ابتدا یک ورق کاغذ بیاورید، بالای آن بنویسید «چیزهایی درباره من». پنج تا هفت نکته درباره خودتان یادداشت کنید، کارهایی که دوست دارید انجام دهید یا به‌خوبی آن‌ها را انجام می‌دهید، مسائل شخصی. ممکن است لیست شما شامل موارد زیر باشد: «من با مردم خیلی خوب هستم، کودکان را دوست دارم، عاشق مطالعه هستم، کامپیوتر را دوست دارم، عاشق اعدادم، یک حلال مشکلات هستم.» فقط هر آنچه را که به ذهنتان خطور می‌کند یادداشت کنید.

 در طرف دیگر ورق کاغذ، چیزهایی را فهرست کنید که فکر می‌کنید در انجام آن‌ها خوب نیستید یا دوست ندارید انجامشان دهید. ممکن است دوست نداشته باشید با افراد جدید ملاقات کنید یا واقعا به بچه‌ها علاقه نداشته باشید، یا از صحبت کردن در جمع خوشتان نمی‌آید یا نمی‌خواهید سفر کنید. درباره آن‌ها فکر نکنید و هرچه به ذهنتان می‌آید بنویسید. وقتی این لیست را تهیه کردید، از خودتان بپرسید: «اگر سه تا پنج محصول یا خدمات وجود داشت که باعث می‌شد زندگی من بهتر شود، آن محصولات یا خدمات چه بودند؟» مشخص کنید که کدام محصولات یا خدمات زندگی شما را آسان‌تر یا شادتر می‌کنند، بازدهی شما را بالا می‌برند، یا فقط زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. سپس همین مجموعه سوالات را درباره زندگی کاری خودتان بپرسید. به علاوه بررسی کنید که درباره زندگی کاری خود چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید و نیز مردم از کدام ویژگی‌های شما خوششان می‌آید و کدام ویژگی‌های شما را دوست ندارند. درنهایت از خودتان بپرسید چرا به دنبال شروع یک کسب‌وکار هستید. وقتی به این سوال پاسخ دادید، به دنبال یک الگو بگردید، اینکه آیا به یکی از کارهایی که شما دوست دارید یا در انجام آن خوب هستید، نیاز هست یا خیر.

 

ادامه مطلب ...

بازدید از کارگاه کار آفرینان درشهرستان راز و جرگلان

طی بازدید فراگیران دوره کار آفرینی ، مرکزمشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی، از کارگاه فراوری شرکت راز b17 در شهرستان راز فراگیران با شرایط و نحوه تولید این کار گاه آشنا شدند . این کارگاه به مدیرت آقای پاکدین اداره می شود که در ارتباط با گیاهان دارویی و فراوری آنها در غالب خوراکی های دارویی فعالیت دارد . آقای پاکدین یکی از کار آفرینان با ایده جدید می باشد که عمده فعالیت خود را در غالب شناسایی و تولید گیاهان ضد سرطان شروع کرده و هم اکنون هم در مرحله تکمیل فراوری می باشد . فراگیران این دوره که از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان راز می باشند ضمن آشنایی با گیاهان دارویی منطقه راز و جرگلان . با نحوه شکل گیری و مشکلات کار آفرین در زمینه گیاهان دارویی آشنا شدند. در طی بازدید غلامعباس صادقی مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان راز و جرگلان آموزش دوره های کار آفرینی را از ضرورت اشتغال های خانگی عنوان کرد. وی همچنین پتانسیل منطقه راز و جرگلان را در خصوص کشت گیاهان دارویی بالا دانسته و اعلام داشت کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان راز و جرگلان آمادگی دارد برای مددجویان مشتاق در کشت گیاهان دارویی همکاری لازم را داشته باشد




۱۰ فاکتوری که لازم است قبل از شروع هر کسب و کار در نظر بگیرید

راه انداختن کسب و کاری کوچک میتواند تجربهای پرهیجان و جالب باشد. اما قبل از کارآفرینی و شروع کسب و کار فاکتورهایی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید؛ اینکه میخواهید کسب و کاری بدون داشتن سرمایه اولیه راه‌اندازی کنید یا برای شروع کارآفرینی سرمایه‌ی لازم را در اختیار دارید، اینکه می‌خواهید در چه حوزه‌ای کسب و کار خود را بنا کنید، غذا؟ طراحی اپلیکیشن؟ کسب و کاری خانگی؟ فرقی نمی‌کند چه کسب و کاری و در کجای دنیا قرار است راه‌اندازی کنید، هر جا که باشید مسیر کلی که به‌عنوان کارآفرین باید طی کنید مشابه است. پس بهتر است به دنبال پاسخی برای این سوال کلی بگردیم: چکونه یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنیم؟



 
ادامه مطلب ...