مرکز مشاوره ،اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی آینده سازان

خدمات مشاوره‌ در زمینه بازاریابی و فروش،‌ خدمات کسب و کار، آموزش کسب و کارو تدوین طرح‌هایکسب و کار و اشتغال

مرکز مشاوره ،اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی آینده سازان

خدمات مشاوره‌ در زمینه بازاریابی و فروش،‌ خدمات کسب و کار، آموزش کسب و کارو تدوین طرح‌هایکسب و کار و اشتغال

در باره استارت آپ گردشگری خراسان شمالی

استارت آپ کار یک رویداد آموزشی عملی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) بر‌گزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان دارای ایده بهمراه برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح و با تشکیل گروه های کاری نسبت به ارائه مدل کسب و کار ایده هایشان اقدام نمایند. در شروع استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌ گردند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد، عملیاتی نمودن مجازی ایده های برگزیده با رعایت اصول کسب و کار می باشد. در این مدرسه شرکت کنندگان (کمتر از ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم بطوریکه حداقل نصف شرکت کنندگان از رشته های کامپوتر، فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی، چند رسانه ای باشند) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند، نسبت به ارائه مدل کسب و کار ایده‌های برگزیده تلاش می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به معرض ارزیابی هیئت داوران متشکل از سرمایه‌گذاران، اساتید دانشگاهی، کارآفرینان موفق و مدیران پارک های علم و فناوری و مراکز رشد قرار می دهند.


  

 

زمان بندی استارت آپ

روز اول :
در بعداز ظهر روز اول ( چهار شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ )افراد ثبت نام شده ایده‌های خود را در عرض یک دقیقه مطرح و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آن‌ها با رأی حاضران انتخاب می گردند. صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند. بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد.

روز دوم :
در روز دوم ( پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ) گروه‌های تشکیل شده طبق برنامه زمانی اعلامی از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ی خود می‌نمایند. در این بین افراد دارای تخصص و کارآفرین به عنوان مربی گروه‌ها را در جهت اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند. با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارت‌آپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

روز سوم :
با آغاز روز سوم(جمعه ۶  اسفند ۱۳۹۵ )  باز گروه‌ها دور هم جمع شده و نسبت به ارائه آخرین تلاش‌ها در جهت معرفی مدل کسب و کار ایده گروه و محصول مجازی در حضور داوران اقدام می نمایند. بطوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزش افزوده، بازار هدف و… از طرح خود دفاع می‌کنند. در نهایت سه تیم برتر از میان ده تیم با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. اما برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک واحد فناور در مرکز رشد و در نهایت به یک شرکت دانش بنیان نمایند.

شرایط شرکت کنندگان در استارت آپ :
– فارغ التحصیلان دانشگاهی
– دانشجویان دانشگاهی با الویت رشته های جهانگردی و جغرافیا و  فنی و مهندسی (کامپیوتر، فناوری اطلاعات، سایر رشته ها)، علوم پزشکی، علوم انسانی (اقتصاد)، هنر (طراحی صنعتی، چند رسانه ای)
– استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان طبق آیین نامه و برگزیدگان جشنواره های معتبر مورد تایید بنیاد ملی نخبگان و جشنواره های نوآوری و شکوفایی

هزینه شرکت کنندگان :
– هزینه ثبت نام هر نفر ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال ( یک میلیون ریال )
– دانشجویان معرفی شده از طرف معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاهها و مراکز رشد دانشگاهی طبق سهمیه ذیل ۸۰ درصد تخفیف
– دانشجویان استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره های معتبر مورد تایید بنیاد ملی نخبگان و جشنواره های نوآوری و شکوفایی و همچنین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی ،با ارائه مستندات و معرفی دانشگاه  مربوطه از ۱۰۰ درصد تخفیف بهره مند می باشند .

فرایند ثبت نام:
۱٫ انجام ثبت نام موقت توسط متقاضی شامل(ثبت اطلاعات هویتی، مدارک تحصیلی یا معرفی سهمیه دانشگاه)
۲٫ بررسی توسط مدیر سیستم و کنترل و تصدیق مدارک
۳٫ اطلاع رسانی به متقاضی مورد تایید جهت ثبت نام نهایی
۴٫ ثبت نام نهایی توسط متقاضی و واریز هزینه مربوطه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.